ann19011-hu — Bejelentések

Örményország elnöke meglátogatta az ESO központját

2019. február 18.

Armen Szargszján örmény elnök látogatást tett az ESO székhelyén, a München melletti Garchingban, amikor a garchingi kutatóközpontot, Németország legnagyobb tudományos kutatási központját tekintette meg.

Látogatása alatt az elnök találkozott Xavier Barcons főigazgatóval és az ESO több munkatársával. Körbevezették az ESO központjában és a csúcstechnológiás szerelőcsarnokban, ahol előkészítik az ESO élvonalbeli távcsöveire kerülő műszereket.

Az örmény elnök nagy tudományos múlttal bír, különösen a fizika területén. Elméleti fizikából és matematikából PhD-vel rendelkezik, és számos kutatói állást betöltött rangos intézményekben. Mielőtt politikai pályára lépett volna, a Jereváni Állami Egyetem, majd a Cambridge-i Egyetem fizikaprofesszora volt. Több kutatási témája mellett Szargszján elnök a neutroncsillagok belső szerkezetével is foglalkozott.

Az ESO a tagállamaival való szoros kapcsolaton túl produktív együttműködést folytat más, nem tagállami országokkal és szervezetekkel is. Egyebek mellett örmény kutatók is dolgoznak a Cserenkov Távcsőhálózaton (Cherenkov Telescope Array – CTA), amelyet az ESO Paranal Obszervatóriumában fognak felállítani.

Id:ann19011