ann19020-hu — Bejelentések

Élő webes közvetítés és „Kérdezz tőlem bármit” Reddit-szál az Eseményhorizont Távcső első eredményéről

2019. április 9.

Az Európai Déli Csillagvizsgáló (ESO) felhívja a nagyközönség figyelmét a 2019. április 10-én 15 órakor (KözEI NYISZ) kezdődő sajtókonferencia élő internetes közvetítésére, melynek során az Eseményhorizont Távcső (EHT) áttörést jelentő eredményét jelentik be.

Az eseményt, amely az ESO oldalán és az ERC honlapján, valamint a közösségi médiában is követhető, az Európai Bizottság, az Európai Kutatási Tanács (ERC) és az EHT szervezi. A közösségi médián keresztül néhány kérdést a nézők is feltehetnek a #AskEHTeu hashtag megadásával.

Röviddel a sajtókonferencia kezdete után az ESO is sajtóközleményt tesz közzé.

Világszerte összesen hat nagy sajtókonferenciát rendeznek párhuzamosan a következő helyszíneken és nyelveken: Belgium (Brüsszel, angol), Chile (Santiago, spanyol), Kína (Sanghaj, mandarin), Japán (Tokió, japán), Tajvan (Tajpej, mandarin), Amerikai Egyesült Államok (Washington, D.C., angol).

15 óra 7 perckor (KözEI NYISZ) a Reddit Ask Science „Kérdezz tőlem bármit (Ask Me Anything, AMA)” szál is elindul. Az ESO arra biztatja a nagyközönséget, hogy a Reddit-szálban is tegyék fel az eredménnyel és az észlelésekkel kapcsolatos kérdéseiket. 20 órától (KözEI NYISZ) a munkában részt vevő kutatók válaszolják meg a kérdéseket a Redditen.

További és újabb információk az Eseményhorizont Távcső honlapján érhetők el: https://eventhorizontelescope.org