ann19033-hu — Bejelentések

Elérhető az ESO 2018-as éves jelentése

2019. június 14.

PDF formátumban hozzáférhető az ESO 2018-as éves jelentése. A világ legmodernebb földi bázisú csillagászati távcsőflottájával kapcsolatos tervezési, építési és üzemeltetési feladatokban elért előrehaladástól kezdve az ESO-nak a csillagászati kutatás népszerűsítésében és szervezésében kifejtett erőfeszítéseiig bezárólag a kiadvány az ESO adott évben végzett számos tevékenységét bemutatja.

Az olvasók többek között a következő témakörökben tájékozódhatnak:

·      Az ESO tudományos műhelyeinek eredményei, csak néhány példát kiragadva: képalkotás a csillagok körül formálódó bolygókról; a csillagok és környezetük kémiai fejlődésének nyomon követése; dinamikai viszonyok a szupernagy tömegű fekete lyukak környezetében; csillagkeletkezés egy galaxisban mindössze 250 millió évvel az ősrobbanás után.

·      Az ESO élvonalbeli chilei obszervatóriumai tevékenységének összegzése.

·     A legfrisebb újdonságok az ALMA (Atacama Large Millimeter/submillimeter Array) antennarendszerrről és az ELT-ről (Extremely Large Telescope  Rendkívül Nagy Távcső).

·      Az ESO munkatársi gárdájával és infrastruktúrájával kapcsolatos újdonságok – például az ESO Szupernóva Planetárium és Látogatóközpont megnyitása.

A kiadvány PDF formátumban szabadon letölthető, nyomtatott változata pedig hamarosan megrendelhető lesz az ESO digitális áruházában

·      Az ESO 2018-as éves jelentésének letöltése.

·      Az ESO 2018-as éves jelentése az ESO digitális áruházában.

Id:ann19033