ann19035-hu — Bejelentések

A 2019-es nyári AsztroTábor ESO-ösztöndíjasa

2019. június 20.

Kiválasztották a 2019-es AsztroTábor jelentkezői közül az ESO ösztöndíjasát. A táborba összesen 18 országból közel százan jelentkeztek, a legtöbben az ESO tagországaiból. Az ESO örömmel jelenti be, hogy Carolina Chinigò olasz diák, aki az Egyesült Királyságban vesz részt a Nemzetközi Érettségi Programban, kapja az ESO ösztöndíját.

Az ESO ösztöndíja fedezi a tábor költségeit, beleértve a teljes ellátást, a tábor tevékenységeiben való részvételt, a portói reptér és a tábor közti utazás költségeit, valamint a biztosítást. Ezzel a támogatással az ESO örömmel segíti Carolina részvételét a szakmailag meghatározó eseményen.

Összesen tizennyolc, 15 és 18 év közötti diák kapott meghívást az idei AsztroTáborba: 11 lány és 7 fiú Brazíliából, Németországból, Olaszországból, Lengyelországból, Portugáliából, Spanyolországból, Svédországból és az Egyesült Királyságból.

Az ESO által támogatott nyári AsztroTábor a csillagászat és a fizika területén nyújt tudományos elfoglaltságot a Portói Egyetem Asztrofizika Központja (CAUP) szervezésében. A tábort 2019. augusztus 4. és 18. között rendezik meg a Corno de Bico Tájvédelmi Körzet Környezetvédelmi Oktatásért és Nevelésért Központban, egy félreeső és nyugodt környezetben, a városközpontok feszültségétől távol.

A tábor két hete alatt a diákok a relativitáselméletről és a csillagok, galaxisok és a Világegyetem egészének fizikájáról tanulnak, szabad szemmel és távcsővel figyelik meg az éjszakai égboltot, és online kapcsolatot alakítanak ki különböző országok csillagászaival és fizikusaival. Egy számítási projekt során a világ legjobb távcsöveivel gyűjtött adatokkal fognak dolgozni, illetve részt vesznek egy csillagászati régészeti feltárásban is. Az olyan szabadidős tevékenységek, mint a kirándulás, a sportok, illetve a film- és dokumentumfilm vetítések is hozzájárulnak ahhoz, hogy a tábor szórakoztató és gazdagító élménnyé váljon.

Id:ann19035