ann19041-hu — Bejelentések

Elérhető a Tudomány az Iskolában 47. száma

2019. augusztus 2.

Elektronikus és nyomtatott formában is elérhető az ingyenes Tudomány az Iskolában c. magazin legújabb száma. Ez a természettudományos tárgyakat oktató európai tanároknak szóló folyóirat naprakész információkkal szolgál a legújabb tudományos eredményekről, a tanításhoz szükséges segédeszközökről, tudományos oktatási programokról, valamint inspiráló tudósokkal készült interjúkat, könyvajánlókat és számos más hasznos anyagot is közöl. Célja, hogy segítse a tudományos oktatást, bátorítsa a kommunikációt a tanárok, tudósok és az európai természettudományos oktatás többi résztvevője között.

A kémiai elemek periódusos rendszerének nemzetközi évét ünnepelve, ebben a számban megismerhetjük azokat a tudós nőket, akik hozzájárultak a periódusos rendszerhez, valamint viszatekintünk arra, hogy hogyan nézhetett volna ki korábban a periódusos rendszer. Az EIRO hírei rovatban arra invitálják az olvasókat, hogy kövessék Luca Parmitano űrhajós expedícióját az ISS-en.

A bemutatott oktatási tevékenységek olyan projekteket tartalmaznak, mint kísérletek az űrtudomány néhány kulcsfontosságú elvének megértésére; kvíz a kémiai elemek tulajdonságairól; részletek arról, hogy kromatográfia segítségével hogyan lehet a levelek különböző pigmentjeit szétválasztani; valamint néhány pénzérmés trükk, amit a fizika segítségével megmagyaráznak.

A Tudomány az Iskolában c. folyóiratot az EIROforum adja ki, amely nyolc európai kormányközi tudományos kutatási szervezet ˗ köztük az ESO ˗ együttműködése. A kiadvány fókusza a tudományos oktatás Európán és az egyes tudományágakon átívelő módon, miközben előtérbe állítja az oktatás- és kutatásbeli kiválóságot. Szívesen fogadnak cikkeket a következő számokba olyan kutatóktól, akik egy speciális tudományterületet tudnak mélyebben megvilágítani, illetve tanároktól és ismeretterjesztőktől is, akik innovatív ötleteiket mutathatják be azzal kapcsolatban, hogy milyen módon adhatók át a modern tudomány eredményei iskolai keretek között. A beküldéshez szükséges tudnivalókról itt olvashat.

Számos cikk és ezek különböző európai nyelvekre fordított verziói érhetők el elektronikusan. Amennyiben Ön is szeretné önkéntes alapon a Tudomány az Iskolában cikkeit saját nyelvére fordítani, keresse fel a folyóirat honlapján található legfontosabb tudnivalókat.

·Tudjon meg többet a Tudomány az Iskolában c. folyóiratról