ann19053-hu — Bejelentések

2019. október 22.

2019. július 2-án teljes napfogyatkozás volt látható az ESO chilei La Silla Obszervatóriumából, az Atacama-sivatagból. A teljes napfogyatkozás ritka esemény, egy-egy helyszínen átlagosan 360 évente fordul elő, és nagy hatással van azokra, akik szemtanúi lehetnek.

Még ritkábban fordul elő, hogy egy teljes napfogyatkozás egy működő obszervatóriumból legyen látható, így különleges tudományos kísérleteket tesz lehetővé. Az ESO ezért hívott meg több mint 25 kutatót, kommunikációs szakembert és oktatót, hogy a La Silla Obszervatóriumból figyelje meg és dokumentálja az eseményt. A meghívott vendégek által végzett kísérletek olyan fantasztikus eredményekre vezettek, mint például a napkorona polarizációjának feltérképezése és spektrumának analízise.

A lenyűgöző esemény megünneplésére az ESO egy új podcastot tett közzé ESOcast 209 címmel. Nézze meg, hogy újra láthassa a teljes napfogyatkozást a La Sillán, és tudja meg, hogyan használták ki a csillagászok ezt a lehetőséget arra, hogy még többet tudjanak meg legközelebbi csillagunkról. A napfogyatkozás alatt végzett kísérletekről további információkat a Messenger 177. számában talál.

Az ESOcast-ra feliratkozhat az iTunes-on, vagy nézze meg a következő epizódokat a YouTube-on.

Elérhető számos további ESOcast epizód is.

Tudja meg, hogyan nézhet és fordíthat ESOcast feliratokat számos nyelven, illetve hogyan fordíthatja le ezt a videót a YouTube-on..

-       Nézze meg, és töltse le az ESOcast 209: Ismeretterjesztés és tudomány a La Silla-i teljes napfogyatkozás alatt című epizódját!

-       A Messenger 177. száma