ann20006-hu — Bejelentések

Elérhető a Tudomány az Iskolában 49. száma

2020. február 4.

Elektronikus és nyomtatott formában is megjelent a Tudomány az Iskolában című ingyenes magazin legújabb száma. A természettudományos tárgyakat oktató európai tanároknak szóló folyóirat naprakész információkat közöl a legújabb tudományos eredményekről, oktatási segédanyagokról, tudományos oktatási programokról, emellett inspiráló tudósokkal és tanárokkal készült interjúkkal, könyvajánlókkal és számos más hasznos anyaggal is szolgál. Célja, hogy a tanárok, a tudósok és az európai tudományos oktatás más résztvevői közti kommunikáció bátorításával támogassa a tudomány oktatását.

Az aktuális szám tartalmából: az egyik cikkből megtudhatjuk, milyen módszerekkel keresnek Naprendszeren kívüli bolygókat a bolygóvadászok; megismerhetünk az élet kialakulásával kapcsolatos néhány elméletet; az EIRO szekció híreiben pedig a világ leggyorsabb, a lágy röntgensugárzás vizsgálatára készített kameráját tekinthetjük meg.

A bemutatott oktatási tevékenységek között van egy érdekes kísérlet nem csak hobbidetektívek számára, amelyben rejtett ujjlenyomatok válnak láthatóvá; egy kísérlet növények termesztésére, mintha a világűrben vagy távoli bolygókon nőnének; valamint egy útmutató arról, honnan tudhatjuk, hogy egy szuperétel szupererőt is jelent-e.

A Tudomány az Iskolában című folyóiratot az EIROforum adja ki, amely nyolc európai kormányközi tudományos kutatási szervezet – köztük az ESO – együttműködése.  A kiadvány fókusza a tudományos oktatás Európán és az egyes tudományágakon átívelő módon, miközben előtérbe állítja az oktatás- és kutatásbeli kiválóságot. Szívesen fogadnak cikkeket a következő számokba olyan kutatóktól, akik egy speciális tudományterületet tudnak mélyebben megvilágítani, illetve tanároktól és ismeretterjesztőktől is, akik innovatív ötleteiket mutathatják be azzal kapcsolatban, hogy milyen módon adhatók át a modern tudomány eredményei iskolai keretek között. A beküldéshez szükséges tudnivalókról itt olvashat.

Számos cikk és ezek különböző európai nyelvekre fordított verziói érhetők el elektronikusan. Amennyiben Ön is szeretné önkéntes alapon a Tudomány az Iskolában cikkeit saját nyelvére fordítani, keresse fel a folyóirat honlapján található legfontosabb tudnivalókat.

Id:ann20006