ann20015-hu — Bejelentések

ESOcast 222: Tíz érdekes paradoxon a világegyetemről

2020. május 27.

Az ESO távcsövei és csillagászai mind azon munkálkodnak, hogy válaszokat kapjanak a világegyetemmel kapcsolatos jelenlegi legalapvetőbb és legfontosabb kérdéseinkre, hogy minél mélyebben megértsék az univerzum működését, még úgy is, hogy a világegyetem 95 százaléka rejtve marad a műszerek elől. Minél távolabbra tekintünk, minél több felfedezést teszünk csúcstechnológiás műszereinkkel, annál jobban megértjük a világegyetemet, az azt irányító fizikai törvényeket. De még rengeteg dolgot nem tudunk a világunkról.

Az új megfigyeléseket a korábbi elméletekkel összevetve néha meglepő és szürreális ellentmondásokkal szembesülhetünk világegyetemünk működésével kapcsolatban, az univerzum összetételétől a párhuzamos világegyetemek lehetőségének kérdésein át az idő valódi természetéig.

Ebben az ESOcast epizódban a leglenyűgözőbb paradoxonok közül tízet járunk körbe. Áttekintjük továbbá az ellentmondások inspirálta további kérdéseket, melyek elvezethetnek bennünket a világegyetem mélyebb megértéséhez.

Az új ESOcast epizódokra feliratkozhatunk az iTunes-on és a YouTube-on is.

A korábbi epizódok szintén elérhetőek.

Az angol nyelvű ESOcast videókhoz több nyelven elérhetőek feliratok is, ezek létrehozásában bárki közreműködhet. A közösség segítségére számítunk a YouTube videó lefordításában is.

•          Az ESOcast 222. epizódjának megtekintése és letöltése: Tíz érdekes paradoxon a világegyetemről