ann20017-hu — Bejelentések

Elérhető az ESO 2019-es éves jelentése

2020. június 18.

Elérhető az ESO 2019-es éves jelentése. A kiadvány az ESO adott évben végzett tevékenységeit mutatja be, amely többek között a következőket tartalmazza:

• Az ESO tudományos műhelyeinek eredményei, csak néhány példát kiragadva: az első kép egy nagy tömegű fekete lyuk árnyékáról, az exobolygókutatás úttörő eredményeiről, valamint arról, hogy földi távcsövek segítségével hogyan tanulmányozták minden eddiginél részletesebben a kisbolygók alakját és tulajdonságait.
  • Az ESO élvonalbeli chilei obszervatóriumai tevékenységeinek összegzése: a 2019-es év nagyon különleges volt a La Silla Obszervatórium számára, hiszen felavatásának 50. évfordulóját ünnepelte. A jubileum ünnepi hangulatát fokozta, hogy a résztvevők egy ritka csillagászati eseménynek, teljes napfogyatkozásnak is szemtanúi lehettek.
  • A legfrisebb újdonságok az ALMA (Atacama Large Millimeter/submillimeter Array) antennarendszerrről és az ELT-ről (Extremely Large Telescope – Rendkívül Nagy Távcső).
  • Az ESO munkatársi gárdájával és infrastruktúrájával kapcsolatos újdonságok, valamint az Értékelő Bizottság javaslatai.

A kiadvány szabadon letölthető és nyomtatott változata hamarosan megrendelhető lesz az ESO digitális áruházában (ESOshop).

• Az ESO 2019-es éves jelentése az ESO digitális áruházában (ESOshop) 2020. júniusától elérhető ezen a linken.

Id:ann20017