ann20018-hu — Bejelentések

Az első csillagközi látogatók

2020. június 25.

A csillagászok távcsöveikkel kísérelnek meg távoli bolygórendszerek mélyére pillantani, hogy felfedhessék kialakulásuk, fejlődésük titkait, és összehasonlíthassák azokat a sajátunkkal. Néha azonban lehetőségük nyílik arra, hogy ezeket a távoli rendszereket otthonunkhoz sokkal közelebb tanulmányozhassák, jelesül amikor csillagközi látogatók teszik tiszteletüket a Naprendszerben.

A Naprendszerbe a csillagközi térből érkezett és ilyen objektumként elsőként regisztrált 1I/‘Oumuamua és 2I/Borisov is az újságok címoldalára került. Világszerte teleszkópok sokasága, köztük az ESO VLT távcsőegyüttese kezdte el követni a csillagközi látogatók mozgását, hogy kiderüljön, honnan érkezhettek, és megválaszolhassák a mivoltukra vonatkozó kérdéseket.

Az ESOcast sorozat ezen részében számos, a csillagközi vándorok észlelése során felvetődött kérdésre igyekszünk választ adni, például a következőkre: Milyen az összetételük? Hogyan keletkezhettek? Olyanok-e, mint a Naprendszerünk üstökösei vagy kisbolygói? Végül pedig azt, hogy milyen információval szolgálhatnak más bolygórendszerekről.

Az ESOcast soron következő epizódjai elérhetők az iTunes- és YouTube-csatornáinkon is. További ESOcast-részek itt érhetők el.

Itt található információ arról, hogyan nézhetjük különböző nyelvű feliratokkal az ESOcast-részeket, illetve készíthetünk ilyen feliratokat, vagy fordíthatjuk le ezt a videót a YouTube-on.

·      Az első csillagközi látogatókról szóló ESOcast 224 megtekintése és letöltése