Ogłoszenie

Hiszpański Industry Day w ESO

27 marca 2015

Na 9 kwietnia 2015 r. ESO przygotowuje warsztaty dla hiszpańskiego przemysłu w swojej siedzibie w Garching w Niemczech. Podczas spotkania przedstawiciele zainteresowanych firm i instytucji z Hiszpanii zapoznają się z informacjami na temat ESO, zostaną wprowadzeni w temat Ekstremalnie Wielkiego Teleskopu Europejskiego (E-ELT) oraz  będą mieli okazję dowiedzieć się jakie są możliwości współpracy.

Astronomia w Hiszpanii ma długą historię sięgającą roku 800 w Al-Andalus, albi Islamskiej Iberii, gdzie widza Hindusów, Mezopotamczyków, Persów, Greków i rzymian została zaabsorbowana przez wczesnych astronomów islamskich, takich jak Al-Faraghani — którego obliczenia obwodu Ziemi były używane przez Kolumba.

Astronomia w tym kraju dokonała dużego skoku całkiem niedawno, bo w pod koneic lat 70. gdy Hiszpania zaczęła się rozwijać jako naród inwestujący we współczesną astronomię. Zawarto międzynarodowe porozumienia promujące używanie obserwatoriów na Wyspach Kanaryjskich. Hiszpania jest także członkiem założycielem Europejskiej Agencji Kosmicznej (ESA).

Hiszpania przystąpiła do ESO w 2006 roku (eso0605), a 3 czerwca 2014 r. potwierdziła, że będzie uczestniczyć w programie E-ELT (ann14044).

Podczas spotkania Dyrektor Programów ESO, Adrian Russel, przedstawi ESO reprezentantom hiszpańskich firm. Zainteresowane przedsiębiorstwa będzie mogły zapoznać się z technologicznymi wymaganiami organizacji, a także ze stosowanymi procedurami przetargowymi. Będzie także czas na indywidualne spotkania pomiędzy poszczególnymi przedstawicielami.

Warsztaty dla przemysłu (industry day) są organizowane przez ESO w bliskiej współpracy z hiszpańskim koordynatorem ds. przemysłu (Spanish Industrial Liaison Officer).

• Firmy samodzielnie organizują podróż.
  • ESO dokona wstępnych rezerwacji pokoi hotelowych. Firmy będą musiały potwierdzić rezerwacje.

360-degree panorama of the ESO Headquarters