Evrenin her yerinden yeryüzündeki tüm çocuklara haberlerimiz var

Yıldızlarla Dans

17 Ocak 2018

Bilim insanları yıldızlarla dans etmek için yeni bir yarışmacı buldu, hem de derin uzayda!

Binlerce yıldızın bulunduğu kümede özellikle ilgi çeken bir tane var. Astronomlar tarafından ilginç bir şekilde uzayda ileri geri hareket ederken görüldü. Dans etmek için bir partner gerekirken, bu yıldız zarif hareketleriyle kendi başına uçuyormuş gibi görünüyordu.

Fakat yıldızın görünmez olsa da bir partneri vardı. Bu kümedeki yıldızların arasında bir kara delik.

Kara delikler ışık yaymazlar, ve doğrudan görünmeleri mümkün değildir. Fakat onların etrafındaki evrene olan etkilerini görebiliriz. Bu yıldızın dansı da bize kara deliğin etrafında izlediği yolu gösteriyordu.

Bulması zor olsalar da kara delikler evrenin bazı bölgelerinde bolca vardır-küresel kümeler hariç. Bu boydaki bir kara delik ilk kez küresel kümede bir yıldızla dans ederken görüldü.

Küresel kümeler onbinlerce yıldızdan oluşan devasa toplardır. Samanyolu Galaksisinin etrafında toplanırlar, ve evrendeki en eski yıldız gruplarındandırlar. Etkileyici boyutları ve yaşları nedeniyle bu boyutta (Güneşten yaklaşık 4 kat daha ağır) bir sürü kara delik üretmeleri beklenen bir şeydir.

Fakat kara delikler küresel kümelerde nadiren bulundukları için yakın zamana kadar bilim insanları oluştuktan kısa süre sonra atıldıklarını düşünüyordu. Bu keşiften anlaşıldığı üzere bu doğru değil, yoksa bu yıldız dans partnerini kaybederdi.

İlginç Gerçek

Kara delikler bir atom boyunda ya da Güneşten bir milyar kat daha büyük de olabilmek üzere en az 3 gruba ayrılırlar. En sık bulunanlar bu küresel kümede bulunup Güneşten 4 kat ağır gibi olanlardır.

Bu eso1802 numaralı ESO Basın Bülteninin çocuklar için hazırlanmış halidir..