eso1424uk — Фото-реліз

Зображення галактики "Трикутник" від VST

06 серпня 2014 р.

Оглядовий Телескоп VLT (VST) в обсерваторії ESO Паранал в Чилі захопив гарне докладне зображення галактики Messier 33. Ця велика космічна спіраль, що посідає друге місце у рейтингу віддаленості від нашого Чумацького Шляху, містить багато яскравих зоряних скупчень, а також хмар із газу та пилу. Нова світлина надає наразі один з найбільш докладних ширококутних виглядів цього об'єкта, з особливою виразністю показуючи низку сяючих червоними відтінками газових хмар у спіральних рукавах.

Messier 33, котра інакше відома як NGC 598, знаходиться на відстані близько трьох мільйонів світлових років від Землі у невеликому північному сузір'ї Трикутника. Переважно відома, як "галактика Трикутника", у серпні 1764 року вона була відзначена французьким шукачем комет Шарлем Мессьє, котрий заніс її за номером 33 у свій знаменитий перелік помітних туманностей та зоряних скупчень. Однак, то не був найперший запис про цю спіральну галактику; мабуть її вперше занотував сицилійський астроном Джованні Баттіста Годієрна за приблизно 100 років раніше.

Хоча "галактика Трикутника" належить до північної частини неба, її також видно із місця розташування обсерваторії ESO Паранал у південній півкулі в Чилі. Однак, там вона не надто високо піднімається у небі. Дана світлина була отримана за подомогою Оглядового Телескопа VLT (VST) - сучасного 2.6 м телескопа з полем зору, котре у два рази ширше за повний Місяць. Зображення було створене із багатьох окремих експозицій, серед яких є прийняті через вузькосмуговий фільтр, який пропускає світло від сяючого водню, через що червоні газові хмари у спіральних рукавах галактики стають особливо помітними.

Серед багатьох областей зореутворення у спіральних рукавах Messier 33, особливо виділяється гігантська туманність NGC 604. Маючи перетин близько 1500 світлових років, вона є однією з найбільших відомих сусідніх емісійних туманностей, оскільки займає площу в 40 разів більшу за розмір видимої частини набагато відомішої та набагато ближчої до нас "туманності Оріона".

Галактика Трикутника є третьою за величиною у Місцевій Групі, до якої входять наш Чумацький Шлях, галактика в Андромеді, а також близько 50 інших менших. Виключно темними ночами із чистим небом, її можна побачити неозброєним оком, через що цю галактику вважають найдальшим космічним об’єктом, котрий видно без допомоги оптичного приладу. Для людей, котрі надзвичайно терплячі, умови спостережень тільки поліпшуються у довгостроковій перспективі, оскільки Messier 33 наближається до нашої галактики зі швидкістю близько 100 000 кілометрів на годину :).

Більш пильний погляд на цю чудову нову світлину дозволяє не тільки дуже докладно побачити зони зореутворення у спіральних рукавах, але також розкриває дуже багате тло з більш далекими галактиками, розкиданими за міріадами зірок та сяючими хмарами NGC 598.

Назва:Messier 33, NGC 598