eso1425uk — Фото-реліз

Чудовий пейзаж зоряного утворення

20 серпня 2014 р.

Дане зображення, захоплене Камерою Широкого Поля (WFI) в обсерваторії ESO Ла Сілла в Чилі, показує дві чудові області зореутворення на південному небі у Чумацькому Шляху. Перша з них, котра ліворуч, заповнена зоряним скупченням NGC 3603, розташована на відстані 20 000 світлових років від Землі у спіральному рукаві Кіля-Стрільця нашої Галактики. Другий об'єкт праворуч представляє собою групу сяючих газових хмар, що відомі як NGC 3576, яка знаходиться у два рази ближче.

NGC 3603 є дуже яскравим зоряним скупченням, відомим найвищою концентрацією масивних зірок, наразі виявлених у нашій галактиці. У центрі нього розташована кратна система із зірок типу Вольфа-Райє, відома як HD 97950. Зорі цього типу знаходяться на пізній стадії своєї еволюції, котру вони почали із масами приблизно у двадцать разів більші, ніж у Сонця. Незважаючи на настільки великі маси, зорі типу Вольфа-Райє викидають у простір значну кількість своєї матерії через інтенсивні зоряні вітри, котрі розносять їх зовнішні шари на швидкостях у кілька мільйонів кілометрів на годину. Ось така катастрофічна дієта космічних масштабів!

NGC 3603 розташоване у районі дуже активного зореутворення. Зорі народжуються у темних та запилених частинах космосу, котрі у значній мірі приховані від наших очей. Але коли дуже молоді зорі поступово починають світитись та розвіювати навколишні кокони матерії, ті стають видимими на тлі сяючих хмар навколишньої речовини, які ми бачимо, як зони HII. Світіння тих зон виникає внаслідок взаємодії ультрафіолетового випромінювання, що виходить із яскравих гарячих молодих зірок, із газоподібним воднем хмар. Області HII можуть простиратись на кілька сотень світлових років, а одна із оточуючих NGC 3603 має честь бути найбільш масивною у нашій галактиці.

Вперше скупчення було виявлене Джоном Гершелем 14 березня 1834 під час його трирічної експедиції послідовного обстеження південного неба недалеко від Кейптауна. Він описав його, як чудовий об'єкт, вважаючи, що то може бути кулястим зоряним скупченням. Майбутні дослідження показали, що це не старе кулясте, а молоде розсіяне скупчення - одне із найбагатших серед наразі відомих.

NGC 3576, котре на правій частині зображення, також знаходиться у спіральному рукаві Кіля-Стрільця нашого Чумацького Шляху. Але від нас до нього всього близько 9000 світлових років - це набагато ближче, ніж до NGC 3603, хоча у небі їх видно поряд.

NGC 3576 вирізняється двома величезними вигнутими об'єктами, що нагадують загнуті роги барана. Ці чудернацькі волокна є результатами дій зоряних вітрів від гарячих молодих зірок у центральних частинах туманності: ті вітри рознесли газ та пил на простір у сто світлових років. Два темних невеликих утворення на світлому тлі, що відомі як глобули Бока, також видно у цьому величезному комплексі туманностей. Ці чорні хмари поблизу верхньої частини туманності також є потенційними місцями майбутнього формування нових зірок.

NGC 3576 також було відкрите ​​Джоном Гершелем у 1834 році, котрий для цього англійського астронома був особливо продуктивним роком на різні "небесні здобутки".

Назва:NGC 3603