eso1809uk — Фото-реліз

ALMA виявляє внутрішню мережу у зоряних яслах

07 березня 2018 р.

Нові дані від Великого Міліметрового-субміліметрового Масиву Атакама (ALMA) та інших телескопів були використані для створення цього незрівняного зображення, що показує мережу волокон у туманності Оріона. На цій картині структура має червоно-гарячі та вогняні відтінки, але насправді вона настільки холодна, що для її спостережень астрономи повинні використовувати телескопи, типу як ALMA.

Дане захоплююче незвичне зображення показує частину знаменитої туманності Оріона - зони зоряного утворення, що знаходиться від Землі за приблизно 1350 світлових років. Воно поєднує у єдину мозаїку зображення на міліметрових довжинах хвиль від Великого Міліметрового-субміліметрового Масиву Атакама (ALMA) та 30-метрового телескопа IRAM, котрі тут показані червоними кольорами, з більш знайомим інфрачервоним видом від приладу HAWK-I на Дуже Великому Телескопі ESO, котрий дав світлині сині кольори. Купка яскравих біло-блакитних зірок у верхньому лівому куті - це частина Трапеції Оріона, що складається з гарячих молодих зірок, які мають лише по кілька мільйонів років.

На цій великій світлині присутні дрібні волокнисті структури - то довгі, схожі на нитки утворення із холодного газу, видимі лише для телескопів, що працюють у діапазоні міліметрових довжин хвиль. Вони невидимі як на оптичних, так і на інфрачервоних хвилях, що робить ALMA одним з єдиних інструментів для їх астрономічних досліджень. Цей газ дає початок зоряному утворенню: він поступово стискується під впливом власної сили тяжіння, аж поки не буде достатньої щільності, щоб сформувати протозорю - попередника зорі.

Вчені, котрі зібрали дані, з яких було створено це зображення, вивчали дане волокнисте утворення, щоб дізнатися більше про його структуру та склад. Вони використовували ALMA для пошуків присутності газу діазенилій, який складає частину цих структур. Завдяки цьому дослідженню команда зуміла визначити мережу із 55 волокон.

Туманність Оріона є найближчим до Землі районом утворення масивних зірок, а тому докладно досліджується астрономами, котрі прагнуть краще зрозуміти, як то зорі формуються та розвиваються у перші кілька мільйонів років. Телескопи ESO неодноразово спостерігали цей цікавий регіон, і ви можете більше дізнатись про попередні відкриття тут, тут і тут.

Ця мозаїка поєднує в загальній складності 296 окремих окремих наборів даних від телескопів ALMA та IRAM, захоплених з високою роздільною здатністю на хвилях міліметрового діапазону, що й робить її однією з найбільших мозаїк ділянки зореутворення [1].

[1] Раніше для створення мозаїк Оріона на міліметровому діапазоні хвиль використовували телескопи із однією параболічною антеною, такі як APEX. Нові спостереження від ALMA та IRAM використовують інтерферометрію для поєднання сигналів від кількох широко розділених антен для створення зображень, що мають набагато більше подробиць.

Європейська Південна Обсерваторія - це передова міжурядова астрономічна організація в Європі та найбільш продуктивна астрономічна обсерваторія світу. Її підтримує 16 країн: Австрія, Бельгія, Бразилія, Чеська Республіка, Данія, Франція, Фінляндія, Німеччина, Італія, Нідерланди, Польща, Португалія, Іспанія, Швеція, Швейцарія та Сполучене Королівство, а також приймаюча країна Чилі та Австралія у якості стратегічного партнера. ESO здійснює ініціативну програму, зосереджену на проектуванні, будівництві та експлуатації потужних наземних спостережних об'єктів, що дозволяє астрономам робити важливі наукові відкриття. ESO також відіграє провідну роль у сприянні та організації співробітництва в астрономічних дослідженнях. ESO працює на трьох унікальних, світового класу обсерваторіях в Чилі: Ла Сілла, Паранал і Чахнантор. На горі Паранал, в ESO працює Дуже Великий Телескоп та провідний Дуже Великий Телескоп-Інтерферометр, а також два оглядових телескопи: VISTA для інфра-червоного світла та Оглядовий Телескоп VLT (VST). ESO є важливим партнером двох обсерваторій на плато Чахнантор: APEX та найбільшого астрономічного проекту сучасності - радіотелескопу ALMA. На горі Армазонес, котра поряд із горою Паранал, ESO будує 39 метровий Надзвичайно Великий Телескоп (ELT) , який стане "найбільшим у світі оком у небо".

Назва:Orion Nebula