eso8501uk — Науковий реліз

Комета Галлея розвіває свій хвіст

17 грудня 1985 р.

Комету Галлея було сфотографовано на 1 м телескопі Шмідта в обсерваторії ESO Ла Сілла 9 грудня 1985 року. Витримка тривала 10 хвилин на синьочутливу фотоемульсію. Телескоп стежив за рухом комети, через що зорі у полі зору виглядають, як короткі риски

Хоча комета Галлея виглядає дещо яскравіше (її зоряна величина 4m на 12 грудня), ніж то спочатку передбачалось розрахунками, вона розвиває свій хвіст повільно. Дане негативне зображення, яке дещо посилене для більшої виразності, показує два хвости, спрямовані на схід (далеко від Сонця). Тонкий дуже прямий хвіст (котрий найпівнічніший) - це типовий іонний хвост, що складається із заряджених частинок, котрі віддаляються від комети сонячним вітром (заряджені частинки, що рухаються далеко від Сонця на великих швидкостях). Інший іонний хвіст, який трохи зігнутий та ширший, можна простежити на відстань близько 2.5 градусів (що є більше 5 мільйонів кілометрів) від голови комети. Вигин обумовлено зміною напрямку сонячного вітру. Обидві хвости огорнені дуже слабкою пиловою хмарою, котра також випускається кометою.

На час фотографування, комета Галея перебувала на відстані приблизно 220 млн кілометрів від Сонця та приблизно 110 млн кілометрів від Землі. Вона все більше рухається у південну частину неба, через що її важче спостерігати із Європи. У перших числах лютого, комета зникне із погляду, оскільки проходитиме позаду Сонця. Очікується, що період видимості комети продовжиться 15 лютого.

Багато телескопів ESO буде використано для спостережень комети Галлея на початку 1986 року.

Oleh Malyi