Back to ESO News index

Southern
Observatory
ESO News
16 říjen 2012

Evropští astronomové objevili planetu o hmotnosti Země, která obíhá v Zemi nejbližším hvězdném systému Alfa Centauri. Jedná se rovněž o nejlehčí planetu, jaká byla dosud objevena u hvězdy podobné Slunci. Planetu se podařilo detekovat pomocí přístroje HARPS, který pracuje ve spojení s dalekohledem o průměru primárního zrcadla 3,6 m na observatoři La Silla v Chile. Výsledky byly zveřejněny v odborném časopise Nature 17. října 2012.

The release, images and videos are available on:

Translations are available on other countries page: Ísland, Italia, Nederland, Norge, Polska, Portugal, Россия, España, Sverige, SuisseSchweizSvizzera, Türkiye, Україна, International English, Österreich, BelgiëBelgiqueBelgien, Brasil, Chile, Danmark, Suomi, France, Deutschland

Kind regards,
Mgr. Viktor Votruba PhD