Mededeling

Science in School: uitgave 38 nu beschikbaar

6 december 2016

De recentste uitgave van het gratis tijdschrift Science in School is nu online en in gedrukte vorm beschikbaar. Dit Europese tijdschrift voor leerkrachten wetenschappen biedt in elke uitgave inspirerende artikelen en doe-activiteiten voor leerlingen. Het beoogt het bevorderen van het wetenschappelijk onderwijs door de communicatie tussen leerkrachten, wetenschappers en iedereen die betrokken is in het wetenschappelijk onderwijs in Europa te stimuleren.

Enkele van de hoogtepunten in deze uitgave zijn:  Vermenging van zintuigen: synesthesie begrijpen; Onder druk: de rol van de aardmantel in ons klimaat; een interview met Andy Brunning, het meesterbrein achter Compound Interest; en een verslag over de European CanSat competition 2016.

Praktische onderwijsactiviteiten voor in de klas: een activiteit voor de lagere school waarbij leerlingen “Een magneet voor een dag” kunnen zijn; Wind en regen: meteorologie in de klas voor leerlingen natuurkunde; en Chembot: scheikunde met robots.

Science in School wordt gepubliceerd door EIROforum, een samenwerking tussen acht Europese intergouvernementele organisaties voor wetenschappelijk onderzoek waarvan ESO lid is. Het tijdschrift belicht aspecten over wetenschappelijk onderwijs op zowel Europees als interdisciplinair niveau met de nadruk op uitmuntend onderwijs en geavanceerd onderzoek.

Online vind je talrijke artikelen, evenals de vertaalde versie ervan in veel Europese talen. Indien je interesse hebt om als vrijwilliger artikelen in Science in School naar je eigen taal te vertalen voor publicatie online, raadpleeg dan de richtlijnen op de Science in School-website.